Sarpsborg Kammerkor

Korets historie går tilbake til 1976. Fram til 1998 ble det ledet av Per-Edvard Hansen og har siden da vært under ledelse av kantor Carl-Andreas Næss.

Vi er et aktivt og ambisiøst kor med tilknytning til Sarpsborg kirke.

Vi ønsker å berøre publikum gjennom tilstedeværende formidling av tekst og musikk.
Repertoaret består i hovedsak av klassisk kirkemusikk, men vi er gjerne innom andre sjangere også.
Koret består av ca 40 medlemmer, og vi er stolte av å ha et usedvanlig godt og hyggelig sangmiljø.

Ønsker du å synge med oss?
Koret har tidvis plass til nye medlemmer, og vi er alltid interessert i å komme i kontakt med dyktige sangere. Kontakt dirigent Carl-Andreas Næss for å undersøke muligheten for å synge med oss.

Samarbeidspartnere

Vi har hatt en rekke dyktige samarbeidspartnere, og gleder oss alltid til nye spennende prosjekter.

Vi kan nevne blant annet KORK, Sølvguttene, Borge Musikkorps, SARPR, Fredrikstad Storband, Østfold Symfoniorkester, Barokkanerne, DNBE, Sarpsborg Janitsjar/HV-01, Borg domkor, samt fremragende lokale solister som Åshild Skiri Refsdal, Erik André Hvidsten, Anders Hjelmark, Merete Løkkeberg Meyer, Tone Helen Klemsdal, Christopher Skauen Pedersen, Birgit Gudim Søland, Birgit Nybøle Haus og Vigdis Lunde for å nevne noen.

Koret har i tillegg benyttet organistene Dan René Dahl og Willem Wilschut ved en rekke anledninger.

Våre medlemmer

Sopraner